A 12 hónapos, az Európai Unió támogatásával és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával megvalósuló projekt során a környezettudatos szemlélet kialakításához hozzásegítő iskolai rendezvények zajlottak 150 tanuló bevonásával a Szent László Általános Iskolában. A gyerekek a foglalkozások során sokat tanulhattak a fenntartható fejlődésről, és hasznos tanácsokat ismerhettek meg arról, hogy a mindennapi életben hogyan viselkedhetnek környezettudatosan. A programok keretében először egy előadást hallgathattak és filmvetítést láthattak a fenntartható fejlődésről, napjaink fogyasztói társadalmának nemtörődömségéről és a változtatás szükségességéről. Az ezt követő csoportfoglalkozásoknak fő célkitűzése a tanulók figyelmének felkeltése a természeti környezet, valamint a jövő generációi iránti tudatos felelősségvállalás fontosságáról. A kisiskolások itt megismerkedhettek az ökológiai lábnyom fogalmával, majd kiszámították saját lábnyomukat is. Mindezek után a diákok egy fotópályázat keretében mutathatták meg, mit is jelentenek a tanultak az ő szemszögükből. A fotók célja a fenntartható életmód és fogyasztási szokások figyelemfelkeltő bemutatása volt. A felhívásra minden évfolyamról számos alkotás érkezett, a tanévzáróval egybekötött díjkiosztón 25 diák vehetett át értékes nyereményeket. A legjobb pályamunkák beküldői a zsűri döntése szerint Brondos Zsófia, van der Hövel Sven, van den Hövel Lara, Horváth Bálint és Szabó-Molnár Ádám lettek. A dobogós helyezettek könyvutalványokkal távozhattak, minden évfolyam 4-5. helyezettjei pedig újrahasznosított, környezetbarát anyagokból készített irodaszerekkel lehettek gazdagabbak.
Hé | Ke | Sze | Csü | Pé | Szo | Va |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 |